Eerste twee weken in osna! - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Pleuni, Fleur, Diede, Demi, Julia - WaarBenJij.nu Eerste twee weken in osna! - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Pleuni, Fleur, Diede, Demi, Julia - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken in osna!

Door: Dutchies

Blijf op de hoogte en volg Pleuni, Fleur, Diede, Demi, Julia

26 September 2014 | Duitsland, Osnabrück

Waarom zouden we allemaal alleen een reisverslag maken als we toch alles samen doen. Dus hierbij een reisverslag van ons samen die we gaan proberen bij te houden. Wat lastig wordt want we hebben niet zo veel vrije tijd. Jeetje wat hebben wij twee zware weken gehad.

Bijna twee weken geleden op maandag 15 september kwamen we aan in Osnabrück, allemaal heel pittig door onze ouders gebracht. Nadat iedereen hun bunker had ingericht was het tijd om op onze fietsen de stad te verkennen (want ja wij kunnen natuurlijk niet zonder onze fiets). Maar dat is nog niet niks hier in osna. Enge fietspaden allemaal midden tussen de auto's, agressieve schreeuwende duitsers die niet van fietsers houden en zware heuvels. Maar we kunnen het steeds beter hendelen want we fietsen veel, heel veel. We worden al de Hells Angels genoemd door Alex onze Amerikaanse vriend. En dan zijn jullie natuurlijk nu wel benieuwd wat we naast het fietsen nog meer allemaal hebben gedaan. Nou daar komt het hoor:

We hebben vooral veel gegeten (voor de moeders, wees gerust we eten gezond hoor!) de eerste week zijn we al lekker drie keer uiteten geweest omdat we geen zin hadden om te koken en vonden dat we een beetje op vakantie waren. Maar we kwamen er achter dat we dat niet zijn en hebben afgelopen week heel goed elke dag voor onszelf gekookt. Dit waren hoogstaande maaltijden want we moesten natuurlijk een goede bodem hebben voor de vele feestjes die we al hebben gehad.
We zijn een keer naar Alando geweest een ietswat chique discotheek waar wij op onze All Stars niet helemaal op de juiste plek waren. Maar goed we hebben ons evengoed weten te vermaken met Becks voor twee euro en gezellige duitsers. Afgelopen maandag avond, een doodnormale avond, zaten we gezellig spelletjes te spelen (wat we trouwens ook vaak doen) todat we opeens uitgenodigd werden door Manuela onze Argentijnse vriendin voor een huisfeestje hier um die ecke. Wij als sociale Nederlanders konden natuurlijk geen nee zeggen dus zijn we maar meegegaan. Dit bleek een erg leuk feestje te zijn met heel veel andere internationale studenten. Op deze avond hebben we onze vriendenkring van vijf uitgebreid naar meer. Dit was een heel gezellig avondje met veel drankjes wat eindigde met een bezoekje van de politie omdat we te luidruchtig waren. De volgende dag waren we toch wel een klein beetje aan de moeie kant en konden we ons opladen voor de woensdag want daar stond een kroegentocht op de planning. Wat een mooie en bijzondere tocht was dat. Het begon eerst met een half uur lopen door de regen wat iets minder leuk was maar gelukkig hadden we een gezellige groep die van zingen hield en laten wij dat nou erg leuk vinden en goed kunnen dus waren we niet de beroerdste om mee te doen. onze groep heette de monkey's en dit moesten we natuurlijk laten horen aan de rest dus gingen we schreeuwend de stad door. We zullen voor jullie even ons mooie groepslied opschrijven.

WEEEEEEEE like to drink with monkeys cause monkeys our mates. And when you drink with monkey you down that drink in 8,7,6,5,4,3,2,1

Jullie begrijpen wel dit is een goed lied en zorgde voor een boel gezelligheid. Het was een mooie kroegentocht die eindigde in een club die bekend staat als Dr. Vogel.

Nu vragen jullie je natuurlijk af of wij ook nog wel naar school gaan. Nou wees gerust ook dat hebben we gedaan deze week. In totaal hebben we twee lessen gehad en één les van een half uur die heel heftig was kunnen we wel zeggen. De eerste les die we hadden was European Intergration best interessant maar duurde enorm lang namelijk 3,5 uur en dat na de beruchte kroegentocht jullie kunnen je voorstellen dat dit ietwat aan de zware kant was voor ons. Na een klein uurtje rust mochten we weer naar de volgende les dit was Communication and key Qualifications. Best een leuke les maar hebben we eigenlijk al gehad in Nederland. Vinden we niet heel erg want we denken dat andere vakken zwaar genoeg zijn. Vandaag hadden we Duitse les en duurde maar liefst een half uur. Waarin we onszelf in het duits hebben voorgesteld en toen was de les weer klaar een erg heftige dag dus ook.

Tijdens alle leuke dingen zijn er ook al een paar ongelukjes gebeurd. Zo begon het met Diede haar ketting die echt al tig keer van haar fiets is gegaan. Gelukkig had de fietsenmaker vandaag tijd om hem te maken en is die als het goed is weer heel. Daarna is Pleuni haar pinpas ingeslikt en leeft al een week lang op Julia haar geld. Die overigens keihard van de trap is gevallen en nog steeds een zeer enkeltje heeft. Fleur heeft eigenlijk geen problemen en leeft erg gelukkig samen met haar huisgenoot Bob. Demi daarentegen heeft het enorm zwaar hier. Die blijkt in Duitsland iets klunziger te zijn dan in Nederland. Zo is ze al een paar keer verkeerd gefietst en weet ze nog steeds niet de weg als ze alleen moet fietsen. Daarom hebben wij haar vandaag maar gebracht zodat we zeker wisten dat ze de trein zou halen, want Demi is dit weekend naar huis om te feesten met haar schoonouders.

Nou dit was het wel zo'n beetje voor nu. We denken dat jullie nu wel een duidelijk beeld hebben van wat wij hier doen. En hopen dat jullie van onze eerste blog hebben genoten. Wij gaan nu genieten van ons weekend en drinken nu alvast een biertje op jullie!

Auf wiedersehen und freundlichen grüssen von uns.

Fleur, Demi, Diede, Pleuni, Julia

• 27 September 2014 - 02:09

Romano :

Vind ik leuk

Verslag uit: Duitsland, Osnabrück

Eerste twee weken in Osnabrück

Auf wiedersehen und freundlichen grüssen von uns.

Fleur, Demi, Diede, Pleuni, Julia